Конспект уроку позакласного читання
в 2 класі на тему:
« Людина починається з добра» (за
оповіданнями В.О.Сухомлинського)
Мета : поглибити знання учнів про загальнолюдські
моральні якості, учити аналізувати та
оцінювати поведінку дійових осіб, визначати головну думку твору ;розвивати увагу, образне мислення
,комунікативні вміння , удосконалювати читацькі навички ;
виховувати людяність , милосердя
,доброту, любов до книг.
Обладнання: презентація , роздруковані тексти
оповідань
В.О.Сухомлинського ,музичний
супровід ,малюнок сонця Доброти ,моделі
квітів
Хід уроку:
1 Організаційний момент.
Привітання: Любі діти ! У наш клас
Завітали гості
щирі,
Привітаймо в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Діти : Добрий день нам
!
Добрий
день вам !
Добрий день всім !
Вчитель :- Девізом нашого уроку стануть слова письменника, вченого
Павла Білецького – Носенка :
Думай добре !
Роби добре !
І буде
добро !
2. Емоційне
налаштування
(
Вчитель на фоні музики П.І. Чайковського «Вальс квітів» читає
вірш
- Врятує
світ краса ,- давно так говорили.
-
Тепер врятує
світ лиш доброта.
-
Бо однієї
вже краси занадто мало.
-
Бо стільки
всюди зла – людина вже не та….
-
То ж ,
люди на
землі!
-
Спішіть
добро творити !
-
Щоб нам
не згинути у морі зла !
-
Щоб кожен зміг
серед краси прожити,
-
У
царстві справедливості й добра !
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- Сьогодні на уроці позакласного читання я пропоную вам поговорити про добро, добре серце , добрі справи, про зло , байдужість.
А може ви ще маленькі і вам
не треба про це говорити ?
( відповіді дітей)
- Чи може вам добре
і без добра ?
ВПРАВА
« МІКРОФОН»
4.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,
- Сьогодні на уроці
ми спробуємо з’ ясувати , якою має бути справжня людина : доброю
чи злою , жорстокою чи милосердною.
А
допоможуть нам відповісти на запитання
герої творів
В.О. Сухомлинського.
Ми будемо визначати
головні людські цінності ,
висловлювати думки працювати в парах , групах.
- Відкриваємо першу сторінку уроку.
Людина приходить у світ для добра
У
тлумачному словникові подається
тлумачення, визначення слова
Добро
, Доброта.
А я вам допомогла і попрошу вас відкрити наступну
сторінку нашого уроку
ТЛУМАЧНИЙ СЛОВНИЧОК,
Добро - корисна
справа.
Доброта -
чутливе , дружнє ставлення до людей.
// Привітність, ласка, прихильність//
-У народі
кажуть , що добрий чоловік
надійніше кам’ яного мосту.
Знайте про це і будьте надійними і добрими! .
Таким
був Василь Олександрович
Сухомлинський.
Перегортаємо наступну сторінку нашого уроку .
ПРЕЗЕНТАЦІЯ БІОГРАФІЇ В.О. СУХОМЛИНСЬКОГО
( Презентація біографії В.О. Сухомлинського )
- З деякими творами В.О.Сухомлинського
ми вже знайомилися.
(
Виставка книг та рекомендації))
-- Сьогодні нові твори , нові герої ,
які допоможуть нам зрозуміти найбільшу мудрість -
« Людина приходить у цей
світ для добра»
5.ОПРАЦЮВАННЯ ТВОРІВ В. СУХОМЛИНСЬКОГО.
А)
Опрацювання твору « Суниці для Наталі»
- А зараз попрацюємо з
підручником. Відкриваємо хрестоматії з позакласного читання. Перед нами новий твір В.О. Сухомлинського
« Суниці для Наталі».Прочитайте його
самостійно уважно, так, щоб ви могли
дати відповіді на тестові запитання.
ГРА « БДЖІЛКИ»- самостійне напівголосне
читання.
-А для того ,щоб перевірити ,наскільки
ви зрозуміли прочитаний твір ми проведемо тест .Відкриваємо наступну сторінку.
Відповіді на запитання ви повинні
написати на карточках
ПЕРЕВІРКА
-Перегортаємо наступну сторінку уроку.
ТЕСТ
1. В
якому класі навчалася Наталя?
а) в 2
класі;
б) в 3
класі
2. Що
запропонувала мама віднести Наталі?
а)
суниці;
б)
яблука
3. Чому
в Наталі щічки стали червоними?
а)
Наталя змерзла;
б)
Наталя засоромилась
ПЕРЕВІРКА
1.
б
2.
а
3.
б.
Б)
Опрацювання твору «Всі добрі люди - одна сім’я»
- читання сильними учнями;
- аналіз прочитаного тексту:
- Яке горе трапилося в Наталчиній сім ї ?
- Що сказав учитель?
- Як на це відреагував Миколка?
- До чого закликав учитель?
( Запитання для сильних
учнів)
- Яким був учитель?( добрий,
справедливий….)
6.ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ
В) Самостійне
опрацювання творів В.О.Сухомлинського
-А тепер
попрацюємо в групах.
РОБОТА В
ГРУПАХ
1
група «Як ми знайшли гніздечко»
-
Читання та переказ тексту
- Яка
головна думка твору?( бережливе
відношення до тварин)
2група
«Мишків велосипед»
- Чому
мама була рада за сина?( щедрість, подільчивість)
3 група
« Бабусин борщ»
- Чи сподобалася вам поведінка дівчаток?
Адже вони сказали неправду?
( вони сказали неправду, але вчинили це
по – доброму проявили повагу до старшої людини)
- Що спільного в цих творах? ( доброта)
7.ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ
Сплять маленькі кошенята
Заплющили оченята.
Прокидайтесь ! Мишки тут !
Очі в правий , в лівий кут !
Гляньте вгору і додолу ,
Ще зробіть очима коло.
Поводіть очима трішки.
Де ж ті мишки?
Де ж ті мишки?
- Про
доброту, добро існує багато висловів видатних людей, прислів’ їв.
От і ми поповнимо сьогодні нашу скарбничку
мудрості новими прислів’ ями.
ГРА»ПОПОВНИ
СКАРБНИЧКУ
МУДРОСТІ”
--Перегортаємо наступну сторінку
нашого уроку.
Вам треба
з’ єднати частини прислів’ я.
(робота в парах)
-І давайте разом прочитаємо нові
прислів’я.
Від теплого слова і лід розмерзає .
Перший крок до добра – не робити зла.
Все красиве на землі від сонця-все добре-від людини.
8.ВПРАВА»АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ»
Милосердя
і доброта – це крила, на яких тримається людство.
Добро є добро .Все зрозуміло, але в той же час складно пояснити
Чи зрозуміли ж ви ,що таке добро?
Спробуємо
це зробити в групах, але по - різному.
1гр. (на дошці на промінцях сонечка)
- Зробіть висновок нашого уроку і на промінчиках сонечка напишіть , як
ви зрозуміли, що таке ДОБРО.
2гр. «Вправа « Рюкзачок »
-Вибрати людські чесноти , скласти їх в рюкзак і взяти
в життєву дорогу.
3гр.------Негативні риси скласти у сміттєвий
мішечок , зав’язати .Нехай вони ніколи не торкнуться вашого серця.
9. ПІДСУМОК УРОКУ
--Діти, мені сподобалось, як ви працювали !Ви ще маленькі У вас усе життя попереду .В народі кажуть: « Життя прожити –не поле перейти. Тому буду багато життєвих ситуацій, з яких треба знайти вірний вихід Мені б хотілося, щоб ви запам’ ятали наш урок на все життя і росли дійсно ЛЮДЬМИ З ВЕЛИКОЇ букви.
У
кожного на парті лежать квіти різного кольору .На зворотньому боці записані
людські чесноти. Виберіть ту, яку ви вважаєте найголовнішою. Створимо ГАЛЯВИНУ
ДОБРОТИ.
І нехай завжди над нею світить яскраве
сонечко і зігріває своїми промінцями.
10. ВПРАВА «ГАЛЯВИНА ДОБРОТИ»
11. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1 і 2 гр.- намалювати малюнки до прочитаних оповідань.
3 гр. – скласти свою казку на тему «Людина починається з добра»
Немає коментарів:
Дописати коментар